What are the known issues and limitations of the tech preview of Threema 2.0 for desktop?
The tech preview of Threema 2.0 for desktop is alpha software that has been released for preview purposes and is still being developed. You might encounter stability issues, and data loss might occur.
These are the current limitations of the tech preview of Threema 2.0 for desktop (subject to change):
- The tech preview only works with one iOS device and one computer (Windows/Mac/Linux).
- It’s available for the regular Threema version for iOS only (Threema Work and Threema for Android are not supported).
- The tech preview for desktop is only available in English.
- It’s required to keep Threema installed on your iOS device. Even though Threema works independently on linked devices, we recommend to open the app on each device at least once a week while connected to the Internet. This ensures new messages are downloaded to both devices.
- New text and file messages sent or received will appear on both devices. Any messages exchanged before linking will not be displayed in the tech preview.
- At the moment, only text and file messages are fully supported. Sending images, videos, voice messages, polls, and locations will be supported in a future release. You can simultaneously use the current desktop app or the web client to circumvent this limitation.
- Contacts and groups are synchronized across devices, but groups can only be created and modified on the mobile device.
- It is not yet possible to insert mentions.
- New message notifications will appear on your iOS device even if you have already read the messages in the desktop app. Open the iOS app to hide them.
- The “Read Receipts,” “Typing Indicator,” “Do Not Disturb,” and “Block Contact” settings are not yet available in the desktop app.
- Updates will not be performed automatically. You will be notified when updates are available.
- The chat history stored in the tech preview of Threema 2.0 for desktop will not be retained when switching to a future beta or release version of the product. Please keep important messages on your mobile device.
- If you have a new iPhone/iPad and move Threema to the new device, Threema 2.0 for desktop will be unlinked and may cause the Threema app to malfunction. To avoid this situation, please deactivate “Multi-Device Preview” on your old device before switching to the new one (the message history will be deleted in the desktop app). You can then activate “Multi-Device Preview” again on the new device.
We are aware of the following technical issues and plan to resolve them with a future update:
- The message timestamps shown on iOS sometimes differ from those shown on desktop.
- A chat containing thousands of messages on desktop can result in a slow UI. (As a workaround, you can delete the messages in the menu at the top right.)
- If you block contacts that are members in certain groups on the mobile device, unexpected inconsistencies can appear in those groups between the mobile and the desktop app.
- When deleting a contact on the mobile device, any associated messages and conversations will be deleted on desktop too.
- Perfect Forward Secrecy (PFS) is not supported when “Multi-Device Preview” is activated.
- The connection between iOS/desktop and the multi-device “mediator” server is authenticated in one way only.
- Used cryptographic nonces are not yet persisted on desktop, which is why re-sending of old messages might not be detected.
Verwandte Einträge
Die Tech-Preview von Threema 2.0 für Desktop speichert folgende Daten auf Ihrem Computer:
- Ihre Threema-ID sowie Geräte-ID (öffentliche und private Schlüssel)
- Chatverlauf (Nachrichten)
- Kontakte und Gruppen
- Nutzereinstellungen
Alle Daten werden verschlüsselt auf Ihrem Computer gespeichert und mit einem Passwort geschützt, das Sie beim Verbinden der Tech-Preview von Threema 2.0 für Desktop mit Ihrem Mobilgerät setzen (ein starkes Passwort ist empfohlen). Bei jeder Verwendung der Tech-Preview von Threema 2.0 für Desktop müssen Sie Ihr Passwort eingeben, um Zugriff auf Ihre Chats, Kontakte etc. zu erhalten.
Die Version 2.0 von Threemas Desktop-App ist ein grosses Update, das eine von Grund auf überarbeitete Benutzeroberfläche mit sich bringt und auf einer völlig neuen Architektur beruht. Dank Multi-Device-Funktionalität ist mit dieser Version keine aktive Verbindung mit dem Mobilgerät mehr nötig.
Die Tech-Preview von Threema 2.0 für Desktop ermöglicht es iOS-Nutzern, die kommende Multi-Device-Funktionalität vorab zu testen. Dafür lässt sich die Betaversion von Threema für iOS mit der auf einem Computer installierten Tech-Preview von Threema 2.0 verbinden und diese beiden Anwendungen unabhängig voneinander nutzen.
Tech-Preview von Threema 2.0 für Desktop herunterladen
Bitte beachten Sie, dass es sich um Alpha-Software handelt, die sich noch in Entwicklung befindet. Funktionen sind limitiert, und Datenverlust kann auftreten. Bitte erstellen Sie ein Backup, bevor Sie fortfahren. Bekannte Probleme und Einschränkungen sind in diesem FAQ-Eintrag (auf Englisch) aufgelistet.
- Nehmen Sie am Betaprogramm von Threema für iOS teil.
- Installieren und öffnen Sie die Tech-Preview von Threema 2.0 für Desktop. (Eine Browserversion ist für die Preview nicht verfügbar.)
- Folgen Sie den Anweisungen auf dem Bildschirm, um Ihren Computer mit Ihrem Mobilgerät zu verbinden.
Im Moment ist die Tech-Preview von Threema 2.0 für Desktop nur für iOS verfügbar. Unterstützung für mehrere Mobilgeräte inklusive Tablets und Android-Geräte ist geplant.